A.M.V. Driebergen (Algemene muziek vorming)

 

 

 

I.M.O. (Instrumentale Muziek OriŽntatie)

Lekker zingen en zelf muziek verzinnen en spelen op Orff- instrumenten. Een basisleggen in noten lezen en muzikale tekens herkennen en uitvoeren.

Je ziet heel veel instrumenten in de lessen voorbij komen. Aan het eind van het jaar mag je dan 3 instrumenten kiezen waar je een proefles op zou willen. (viool, cello, accordeon, piano, blokfluit, dwarsfluit, gitaar, saxofoon, klarinet, trompet,slagwerk, harp). Als je dan nog niet weet wat je wil gaan spelen?!.......

 

Voorbeeldles 1:

We zingen een spokenlied. We verzinnen spookgeluiden. Hiermee maken we een geluidenspel. De klok die 12 slaat. lopen van de trap. kraken van een deur. scharrelgeluiden maken. De klok slaat 1. Het lied gaat weer verder.

 

Voorbeeldles 2:

We maken een verhaal over een trein die stopt en weer verder rijd en misschien wel een noodstop maakt. We ondersteunen het verhaal met een grafische tekening, Hierin worden hoog/laag, snel/langzaam en hard /zacht verwerkt.

 

Voorbeeldles 3.

We studeren een ritmisch muziekstuk in dat bestaat uit 4 tot 9 verschillende ritme's. Deze ritmes klinken na elkaar en door elkaar.

 

kosten

Voor leerlingen uit groep 4 t/m 6

Jaarcursus (excl. lesmap, incl. instrument gebruik)

Locatie: AURORA gebouw op sportterrein De Woerd (A) of

             Basisschool De Kring op de Sparrenlaan.

Lesduur: 45 min.

Lesdagen: woensdag en / of donderdag

 

Spelen met Muziek

Spelenderwijs met muziek bezig zijn en zo een basis leggen voor een muziekcarriere.

Met zingen, bewegen en spel leer je de verschillen tussen hoog/laag, sterk/zacht, kort/lang en snel/langzaam. We zetten de eerste stappen met metrum-, ritme- en stemvorming.

We versterken de motoriek d.m.v. bewegingsspelletjes en het leren bespelen van slaginstrumenten.

 

Voorbeeldles 1:

We zingen een herfst lied. We bewegen tijdens het lied als bomen die heen en weer schudden. We laten de bladeren vallen. Daarna verzinnen we herfstgeluiden. Dit leggen we vast op kaarten. Zo ontstaat er een herfst compositie.

 

Voorbeeldles 2.

Lied: Hard stamp ik met mijn klomp. Hierin zitten harde en zachte stappen. Na bewegen gebruiken we de trom. Later spelen we ook van blad waarop harde, normale en zachte stippen staan.

 

Kosten

Voor leerlingen uit groep 1 t/m 3

30 lessen van 30 minuten 

Losse les Ä6,50

inclusief gebruik van instrumenten.

woensdagmiddag om 13.00 uur op De sparrenlaan.

 

Interesse in een cursus? meld je dan aan via het:

                                          

(C) copyright  Saskia Verhoek - KVKnr. 30261933